WE LOVE SIMPLE PLAN!PUNK´S NOT DEAD!

Kabelky LV a jejich hisrorie!

20. prosince 2008 v 20:06 | Limetkaa =*> |  Louis Vuitton
To, že je módní značka úspěšná, se pozná podle množství imitací. Falešných vuittonek jsou mraky. Snad žádná značka není tolik napodobována jako právě Luis Vuitton. Firma proto investuje do boje proti výrobě padělků více než deset milionů dolarů ročně a zaměstnává přes sedmdesát lidí, kteří se orientují výhradně na tuto problematiku.

I to je málo. Levné kopie luxusních kabelek se protávají na ulicích celého světa, ovšem co si budeme povídat... Originál je originál. Ženám jde o ten pocit, kdy může svou rtěnku nosit v něčem, co stálo víc než jejich měsíční plat. A ty závistivé pohledy ostatních taky stojí za to.

vuittonHistorie
Poté, co vyšly z módy nekomfortní, místo zabírající krinolíny, představil Francouz Luis Vuitton v roce 1876 praktický kufr Wardrobe. Byl na kolečkách a kromě místa na oblečení měl také malé šuplíky na všechny nezbytné módní doplňky. Tento cestovní "nábytek" měl velký úspěch a netrvalo dlouho, než na dveře Vuittonova salonu zaklepala sama císařovna Evženie. Výrobky značky LV si nemohla vynachválit, stejně jako Ismail Paša, vládce Egypta. Ten si u Vuittona ojednal několik speciálních kufrů, které měly zaručit, že jeho oblíbené ovoce zůstane čerstvé. O pár let později si kolekci tašek pořídil také vévoda Nikolaj, budoucí car Ruské říše. A jak se společnot, známá svými vysoce kvalitními cestovními zavazadly a koženým zbožím rozrůstala, našli si k ní cestu i obyvatelé Hollywoodu, jako Mary Pickfordová, Marlene Dietrichová nebo Ginger Rogersová.
keepall1 Dnes k zákaznicím Luise Vuittona patří téměř všechny herečky a zpěvačky. Snadnější by proto bylo vyjmenovat ty, které doma ještě kabelku s logem LV nemají. Současnou moderní podobu iniciál LV, synonyma dobrého vkusu a vysoké kvality, má na svědomí mladý americký návrhář Marc Jacobs. V roce 1998, 122 let poté, co společnost vznikla, se stal jejím uměleckým šéfem a pod jeho vedením vznikla také první linie oblečení, obuvi a různých doplňků slavného jména. Značka je nyní zastoupena ve více než čtyřiceti zemích světa a klasické kabelky je tak dnes možné vidět v rukách slavných a bohatých jak v New Yorku a Paříži, tak i na Havaji či v Praze.

Kolik stojí kvalita?
Cena kožených kabelek se pohybuje mezi deseti až třiceti tisíci korunami, velké kufry stojí přes čtyřicet tisíc. Ty ovšem nedoporučuje ani Victoria Beckhamová, která si jinak na značky velmi potrpí: "Viditelně drahý kufr je přímou pozvánkou pro všechny zloděje na letišti."
Pokud ale dáváte přednost cestování autem či soukromým letadlem, pak se investice do krásného kufru určitě vyplatí. Vydrží vám celý život a mužete si být jista, že z módy nevyjde.

Nejslavnější Vuittonovy modely
steamerSteamer - praotec moderních cestovních tašek byl vytvořen v roce 1901 jako vak na prádlo, která se dávál do kufru.






keepallKeepall - velká prostorná cestovní taška "na všechno" vznikla v roce 1924






noeNoé - vakovitá kabela, původně vytvořená v roce 1932 pro obchodníky se šampaňským na nošení lahví. Jedna z nejopěvovanějších kabel značky.






almaAlma - půlkruhová kabela, kterou Vuitton vytvořil v 50. letech pro Coca Chanel.






vachettaVachetta - válcová kabelka vytvořená v roce 1966.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama